Our Blog
Discover the target samples we recruited and the interviews we carried out on behalf of the main National and International market research agencies.
What is a Usability test? Testpoint recruits travel agents to test a website
Sure! Even websites should be tested to find out if they are clear, effective and easy to use. A website specifically designed for tourist reservations has been tested by travel agents selected by Testpoint.
Un’ incredibile esperienza di mystery shopping
Attraverso la nostra community alcune cittadine di OpinionCity hanno avuto l’opportunità di vivere insieme a noi un’esperienza di mystery client in una catena di negozi di abbigliamento per bambini a Parigi. Perché le cittadine di OpinionCity sono state invitate a...
Take a look at the images of a Focus Group in video conference from TestPoint facility in Rome
Today we want to publish pictures of a focus group transmitted in video conference from TestPoint facility in Rome directly to the PCs of the clients, interested in listening to respondents’ opinions.
Nei Testpoint si assaggia “il giapponese”!
Queste sono alcune foto scattate mentre un gruppo di cittadini di Opinioncity testa ed esprime la propria opinione su alcuni prodotti tipici della cucina giapponese, presso uno dei nostri Centri di Assaggio. Se non sei ancora iscritto alla nostra community, fallo...
Cittadini di OpinionCity partecipano ai test di assaggio
Nelle ultime settimane, con sempre maggiore frequenza, presso i nostri Centri di Assaggio di Milano, Roma, Napoli e Bologna, assistiamo con vero piacere alla partecipazione dei cittadini di OpinionCity ai test che organizziamo su diversi prodotti alimentari. Abbiamo...
I cittadini di OpinionCity saranno invitati a valutare un the freddo presso i nostri laboratori di Bologna e Milano.Vuoi essere uno di loro?
…e allora se sei già iscritto alla nostra community candidati per partecipare allo studio scientifico 16.200 che coinvolgerà consumatori di the freddo interessati a contribuire, grazie alle loro opinioni, a migliorare la qualità di questo tipo di prodotti. Se...
Vuoi migliorare la qualità delle salviette detergenti imbevute che usi per il tuo bambino?
…e allora candidati per partecipare allo studio scientifico che coinvolgerà 200 genitori di bambini che utilizzano il pannolino, interessati a contribuire, grazie alle loro opinioni, a migliorare la qualità di questo tipo di prodotti. LE CARATTERISTICHE DELLA...
Chips “1936 Antica Ricetta”: testiamo assieme l’ultima arrivata nella famiglia delle patatine San Carlo
Protagonista del test di prodotto di oggi è una recente versione della patatina “classica” San Carlo, caratterizzata, almeno per come riportato sulla confezione, da un gusto semplice e genuino, che richiama i tempi in cui l'azienda era ancora soltanto una rosticceria...
Ricerca etnografica e ricerche di mercato: l’antropologia del consumo
La ricerca etnografica è un metodo di ricerca ideato dall'antropologia ottocentesca che si basa sull'osservazione partecipante. Questo metodo, quando ideato, prevedeva che l'antropologo si calasse completamente nella comunità oggetto di studio, capendone...
Let’s learn more about our community members: Sabrina
Tell me something about you: Who are you? What do you do? What are your interests? I am Sabrina, and I have a beautiful “tornado” daughter. I worked in a comic shop so I was used to being in touch with people, especially youngsters but also with older people,...
Learn more about our testers
Our testers are people who love telling their opinions and who are interested in sharing their ideas with those who – within the Companies – work to improve the products we use every day. We do not ask our testers to advertise or to get reviews, on the...
-WATCH THE VIDEO – What does the world eat for breakfast?
Sweet or salty breakfast? If you thought this was the main distinction by which you decide what to eat when you wake up, this video will certainly make you change your mind! Sweet or salty breakfast but also sweet and salty at the same time, spicy, hot, bittersweet:...
Product testing: a resource for Companies, a benefit for consumers
To launch a new product on the market, to re-launch an improved version or to understand its positioning against competitors, Companies need qualitative and quantitative data summing up consumers’ opinions about the product in question. Generally speaking,...
A break at Cat Café
Coming directly from Japan, a new type of café where the real protagonists are not cappuccino, tea, coffee or pastries but cats. Inside the Neko ( 猫カフェ, which means “cat” in Japanese) cafés, indeed, cats are free to move around and play with the customers. Very...
10.000 families in OpinionCity: an important goal achieved!
Our community celebrates these days its great success with 10.000 registered families. Very different families... in terms of number of components, age, tastes, passions, but with a common interest: they are all composed of people who like cooperating...
Vegetable gardens directly in supermarkets
Thanks to the Infarm start-up in Berlin, the first vegetable gardens have reached the supermarkets: a brand new version of the urban vegetable garden concept, and of km0 agriculture. Inside the Metro supermarkets of the German capital the first vertical farms -...
Open that box!
Good! The box with the products we were expecting has arrived and we are ready to start the test, exactly as anticipated by OpinionCity. The boxes sometimes contain products you can easily recognize because they arrive in their selling package, so you can see...
How to safely store food in the fridge
Storing food in the fridge in the proper way is absolutely necessary so that what we eat is healthy and not harmful. Appropriate storage of food also guarantees that the physical (taste, texture, aroma) and nutritional properties of the food remain unaltered....
Philadelphia Mousse: new package and texture for the most renowned cream cheese in the world
Protagonist of today’s test is Philadelphia Mousse, the new product in the range of Philadelphia cream cheese. Package and size The packaging is essential, with colours and pictures typical of the Philadelphia products, but in a package and size which are...